Reţetă la cerere


Sau cum să deghizezi cu succes o pizza într-o ruladă

În timpul unei discuţii pe Yahoo Messenger fără nici o legatură pe subiectul postului de faţă, L.A. bun prieten si  „posesor” cu acte al mândreţei din imaginea de mai jos şi-a exprimat dorinţa de a afla „ce mai bag eu în cuptor”. Nu vă găndiţi la prostii – e vorba de cuptorul electric din dotare, cuptor care duce greul în bucătăria noastră întrucât nu prea le mai avem cu „prăjelile”. Că tot veni vorba, parcă tot mai merge o tochitură cu mămăliguţa obligatorie alături, din când în când…

 

mândreţea lu tata ei
Mândreţea – ce ne mai alintăm noi!…

 

Posed şi dovadă asupra dicuţiei pomenite:

(Eu): plec de la calc…posteaza pe basecamp daca e vreun file de trimis
(Eu): si om mai vorbi
(Eu):  tre sa arunc ceva in cuptor
L.A.: sa imi povestesti si mie ce mai bagi in cuptor.. ca noi mai intram in criza de idei din cand in cand
L.A.: f**k!!!!!!!!!!!!!!!! se vede perfect in IE si ma f**e in FF
L.A.: revin si eu acus
(Eu): pai eu m-am uitat in FF si nu am vazut vreo ceva in neregula….

Pentru că mă simt obligat să respect dorinţele unui om aflat în pană de idei culinare şi pentru că, lăsând la o parte gluma, reţeta de faţă chiar dă rezultate gustoase, ţin să vă împărtăşesc din experienţa mea sporadică de la „cratiţă”. Sper ca adevăraţii bucătari să nu-mi dea cu cartea de bucate în cap. Testaţi cu încredere reţeta că nu ia mult timp şi veti fi surprinşi de rezultate: servit la cald se poate lăsa cu „Hmmm-yam-yam” sau cu probabilul „mai vreau!”. Partea frumoasă a preparaţiunii e că suportă aproape orice ingredient pe care vi-l coace mintea sau şi-l doresc papilele gustative din dotare, carnivore sau vegetariene deopotrivă

Ingrediente (porţie pentru două carnivore)

1 blat de aluat (crud) subtire /  ciuperci (500g) /  ceapă (2-3 cepe medii) / brânză (poate fi gen Mozzarella-caş de la bunica, de burduf sau mai ştiu eu cum… de „burduf de câine” dacă e să-mi amintesc cum mă dezmierda unul din profii mei de mate: „brânză bună în burduf de câine!”)

De aici începe partea care vă va stimula creativitatea, întrucât se pot adăuga una sau mai multe din următoarele: păstrămuri sau muşchiuleţi, creveţi, măsline, roşii (pomodore, întregi), castraveciori muraţi şi tot ce vă mai trece prin cap şi este în teorie comestibil. A, să nu uit berea. Nu e ingredient în pizza noastră deghizată, dar e un bun tovarăş la învârtit în blide. Dacă nu e bere daţi cu vin că tot acolo ieşiţi. Şi marele avantaj al acestei întovărăşiri de bună voie şi nesilită de nimeni, e că, orice ar ieşi din cuptor la final, oricum vi se va părea un deliciu. Garantat.

Mod de preparare

Se taie ceapa rondele, se căleşte în putin ulei după care se adaugă ciupercile în aceaşi tigaie. Folosiţi o tigaie mai adâncă întrucât ciupercile au volum mare la început. Căliţi mai departe ciupercile, adăugaţi condimente şi lăsaţi să se răcească. (Hei, mi se pare mie sau deja sună a reţetă cu academie?!).  După răcire, întindeţi ciupercile pe blatul…întins. (Tot acum puteţi întinde cu o lingură niscaiva smântănă peste ciuperci, sau, tineţi-vă bine, muştar. Eu am încercat şi a ieşit cel puţin gustos, în tandem cu muşchi ţigănesc în umplutură). Presăraţi uniform restul de ingrediente, rulaţi, daţi la cuptor  (170 grade ) şi în maxim jumătate de oră aveţi pe masă ceva de genul subiectului din poza de mai jos:

 

Nu mi-a tremurat mâna la fotografiere – blurul  e din cauza aburului

 

Cum era la final în cărţile de bucate de la mama de acasă? A, da, „poftă bună!”

 

2 gânduri despre “Reţetă la cerere

    1. Din păcate, pentru nenea din poza de la linkul cu pricina nu pot să-mi scot pălăria.
      Din fericire, nu el era cel care îmi zicea „câine de brânză în oaie de burduf”…sau era cumva altfel şi pe invers zicerea?!

Lasă un răspuns

